Sund og glad hele livet

Lev dig yngre, sundere - længere

Om kroppens skraldemænd og skytsengle


Ja, du kan faktisk forsinke aldring. Lisbeth Zornig har sænket sin biologiske alder med 15 år, blevet ti centimeter slankere om livet, fundet den gode søvn og sin gamle energi fra tidligere år. Og nej, hun har ikke sagt farvel til hverken kaffen, æblekagen eller det gode glas vin. I dette kursus fortæller Lisbeth i øjenhøjde om videnskabelige veje til at bremse aldringen – det man kalder anti-aging – og skrue årene baglæns. Det handler ikke bare om at holde på det ungdommelige udseende, men om hvordan vi holder vores celler unge og forlænger livets klippekort - hvilket vi kan, tilmed uden at forsage alt det gode og piske os selv med skyld og skam.
 

Se traileren for det digitale kursus herunder.

 

Nytårstilbud!

Kun kr. 185

Normalpris kr. 235,-

Ja tak

Indeholder:


  • Over 3 timers kursus 
  • 6 praktiske videoafsnit
  • Dit til evig eje
  • Mulighed for download
  • Spørgsmål til Lisbeth
  • Links og referencer
  • Zoul

    “Efter at have oplevet Lisbeth Zornig’s foredrag ‘SUND OG GLAD HELE LIVET’ er jeg bare nødt til at anbefale det til jer derude. Hun kommer omkring alle de ting, mange altid går og kæmper med. Hun fortæller ærligt om hendes vej til at se sund og glad ud, og hun inspirerer virkelig én til at gøre noget andet og få et sundere liv. Hun har mange håndgribelige og små input til ting i hverdagen, som kan forbedre kroppens tilstand.”

  • Zoul

    “Dejlig udstråling og rigtig god til at forklare og fortælle. En rigtig god blanding af fakta og din egen historie. Jeg har altid haft en interesse i at holde både krop og sjæl sund uden dog at være fanatisk. TUSIND TAK. ”

    Sygeplejerske

  • Zoul

    “Har lige lyttet til foredraget “Sund og glad hele livet”. Tak, Lisbeth, for din ærlige personlige fortælling... Spændende evidensbaseret ny viden til at forlænge livets klippekort. Helt nyt for mig var skovbade. Og så var der lige den med bindevæv og flæskesvær, den tænker jeg lige over. Du har rørt og inspireret mig. ”

    Yoga-instruktør

  • Zoul

    “Fantastisk inspirerende og spennende foredrag. Lisbeth forteller om hvordan relativt simple ting kan endre din livsstil for både at få bedre helse og livskvalitet. Man kan jo se selv at det virker, hun stråler og ser virkelig godt ut! ”

  • Zoul

    “Meget inspirerende. Jeg har tidligere hørt foredraget om Tigerdyrskuren. Jeg kan lide din naturlige måde at fortælle på, hvor du giver rigtig meget af dig selv. Dejligt med alle de henvisninger til bøger, udsendelser, produkter, m.m. Og så er det rart, at der absolut ikke er nogen fanatisme at spore i det, du fortæller om. ”

  • Zoul

    “Du har en fantastisk måde at fremlægge svært stof på og så har du en dejlig humor. Tak for det. Kan varmt anbefale at høre dig.”

Kender du en, der ville blive glad for "Sund og glad hele livet"?
Så har du mulighed for at give kurset som en gave her. 🎁

For et par år siden gik jeg fysisk og mentalt ned med flaget.

Et hårdt konstant pres på den politiske og mediemæssige scene, hvor jeg sagde ja til alt for meget, hævnede sig. En svær opvækst med et fundament af lavt selvværd, en række kroniske autoimmune sygdomme og en konkurs fældede mig. Gudskelov fik jeg rejst mig igen. Hvordan har jeg beskrevet i kurset ”Sundhed, selvværd og livskriser – eller Tigerdyrskuren”.

Undervejs på min rejse mod et sundere sted både mentalt og fysisk, stødte jeg igen og igen på fænomenet ’anti-aging’.

Og ja, det har en del med udseendet at gøre. Hvordan vi holder på det ungdommelige udseende. Men en meget større del handler om, hvordan vi holder vores celler unge og sikrer et langt og sundt liv med færre sygdomme. 

Det gjorde mig nysgerrig. Ikke mindst fordi jeg kunne se, hvordan jeg med min livsstil konstant gjorde mig ”yngre”. Ikke i kronologisk men biologisk forstand.

Foreløbig er jeg målt til en biologisk alder på 15 år mindre end min kronologiske. 

Det gav blod på tanden – ikke mindst fordi jeg også de sidste par år er blevet bedstemor til et par dejlige unger, som jeg gerne vil fortsætte med at kunne hoppe i trampolin med, kunne tage med på ferie uden deres forældre, vandre i bjerge med og tumle og grine med, så maven hopper.

Annonce Glad højkant

Jeg vil kort sagt gerne holde mig så ung fysisk og mentalt, at jeg kan være den sjove bedstemor, der er med på den værste. Og ja, så vil jeg også meget gerne holde mig ung og attraktiv for min elskede Mikael. Men måske allervigtigst. Jeg vil gerne holde fast i, hvad jeg har fået bygget mig op til igennem Tigerdyrskuren. 

Det beredskab og de greb har jeg nu fundet gennem forskning. Sædvanen tro har jeg sat mig ned og formuleret ungdommens hemmelige kilde, så vi alle kan forstå det og være med. Det er faktisk ikke så svært – og det er til tider rigtig sjovt. Jeg håber, du får lyst til at dykke ned i mine opdagelser – de er beskrevet, så du har nogle helt konkrete tips og anvisninger at arbejde med efterfølgende. 

Må du have et godt og langt liv uden for mange sygdomme.


Køb kurset her

"Sund og glad hele livet" - et digitalt  kursus i 6 nemme afsnit

Læs mere herunder om de 6 afsnit med Lisbeth Zornig om "Sund og glad hele livet".

Afsnit 1 - Introduktion

Her fortæller Lisbeth om baggrunden for at interessere sig for aldring. Hun har altid bøvlet med helbredet, lige fra en dysfunktionel opvækst og til en stor personlig krise i form af en konkurs.

Det fik hende til at lægge sin livsstil fuldstændig om med stor succes. Det fortæller hun om i foredraget ”Tigerdyrskuren”. Lisbeth fandt undervejs ud af, at hendes biologiske alder blev skruet væsentlig ned – cirka 15 år blev der trukket fra. Det gav hende lyst til at arbejde systematisk med ’anti-aging’ for at fastholde de gode resultater og bevare spændstigheden og styrken på vej ind i den tredje alder. Afsnittet opsummerer de 15 greb, Lisbeth anbefaler, og som er veldokumenterede metoder til at skrue den biologiske alder ned. I afsnittet får du også litteraturhenvisninger.

Afsnit 2 - Om aldring

Her fortæller Lisbeth om, hvad der sker, når vi ældes. Der er en enorm og voksende forskning på området for aldring og anti-aging, som i øvrigt har udløst flere Nobel-priser.

I afsnittet forklarer hun begreberne, der ligger bag ved aldring og som hun kalder kroppens ’skraldemænd’ og ’skytengle’ – f.eks. autofagi og hormese. Ligesom hun også forklarer, hvordan vi er udstyret med en slags ’livets klippekort’ – også kaldet telomerer – som vi kan styre ved forskellige måder at leve på. Afsnittet indeholder et par eksempler og lægger op til de efterfølgende afsnit med en oversigt over, hvilket områder i livet vi kan arbejde med, når vi vil sænke vores biologiske alder.

Afsnit 3 - Gift og kost

Her fortæller Lisbeth om de to første områder, man kan arbejde med, hvis man vil sænke aldringsprocessen.

Det ene handler om, hvordan hverdagens kemi klipper af livets klippekort, og et par tip til, hvordan vi kan nedbringe mængden af kemi eller gift. Det andet handler om, hvordan vi gennem bestemte fødevarer og forskellige måder at spise (og drikke) på kan sænke aldringsprocessen. Stikordene her er ketose, insulinfølsomhed, forskellige former for faste, spermadinholdig mad og mælkesyrebakterier. Du får i dette afsnit bl.a. fødevarelister og links til mere.

Afsnit 4 - Kroppen

Her fortæller Lisbeth om de mange forskellige veje til anti-aging gennem kropslig udfoldelse og aktiviteter.

Der er en udbredt forestilling om, at man skal træne uforholdsmæssigt meget, hvis man skal holde sig ung. Lisbeth afliver i dette afsnit den myte og kommer med en række tips til at aktivere kroppens skraldemænd. Stikordene her er bl.a. sauna, kolde bade, skovbadning, gåture, intervaltræning i kort tid, restitution, alkalisk vejrtrækning og brug af tandtråd.

Afsnit 5 - Sind og søvn

Her fortæller Lisbeth om hvordan du gennem tanker, følelser, relationer og søvn kan forlænge livets klippekort – altså sænke aldringsprocessen.

Hun tager bl.a. udgangspunkt i biolog og nobelprismodtager Elisabeth Blackburns forskning i, hvordan tanker, stemninger og andre mennesker påvirker vores aldring. Ja, rent faktisk viser det sig, at det muligvis er vigtigere at fokusere på din mentale tilstand, hvis du vil leve længere end at gå i motionscentret. Du vil her få en række anbefalinger til, hvordan du praktisk kan arbejde med tankerne og hvad der rent kemisk foregår, når vi bliver påvirket negativt og positivt. Lisbeth kommer ind på meditation og yoga (på den nemme måde), relationers betydning, det livsforlængende ved børn og dyr samt søvnens kraft og konkrete sovetips.

Afsnit 6 - Anbefalinger

I dette afsnit opsummerer Lisbeths 15 konkrete anbefalinger, hvor hun trækker tråde til den viden, hun foratalte om i de forrige afsnit.

Afsnittet kan med fordel genses af og til, når du har brug for at blive mindet om, hvad det er, der holder dig ung, stærk og klar til et langt og sundt liv. 


Haps de 6 afsnit straks lige her